Burj Khalifa & afrikansk "jazz" i Abu Dhabi

Tja!

För att dämpa besvikelsen över den uteblivna luftballongsfärden och ändå fullfölja något slags luftburet beökstema tvingade jag upp päronen i Världens högsta byggnad.

Burj Khalifa heter den, 828m hög, besöksdäck på 124:e våningen -typ 563m upp, det tar ca 1 minut att åka hiss upp och....zzzzzzzzzzz...ooops sorry, måste ha nickat till (sifferfakta-allergi). Vi gör så här istället →
För immuna och intresserade:

http://www.burjkhalifa.ae/language/en-us/the-tower/fact-figures.aspx

Tack!

I allafall. Det är andra gången jag är däruppe, första var i oktober då Mallan fyllde 3a+0a:



I stunden fascinerande, som så mycket annat häromkring. Under päronbesöket passade vi även på att ta en Quicktrip till residensemiratet Abu Dhabi (Tänk på de Förenade Arabemiraterna, där Dubai ingår, som staterna i USA. De är 7 till antalet och självständigt styrda till stor del, men med huvudresidens, huvudstad, i Abu Dhabi.)

(Haha nu får jag sms här om att Dubais rikaste huvuden befinner sig på 7e våningen. Jaha? Jag må vara otaktisk, men 12-siffrigt på banken är inte lika med samma andel små grå upphöjt i kvadrat eller nånting annat utmärkande intressant. Och jag är i min bloggbubbla nu :-) 
Tillbaka till ämnet. Vi var i Abu Dhabi i allafall, och lyssnade på "jazz" i farsans ära, tänkte jag. Det var hursomhelst jazz i drinkarna (se menybilder). Så mycket jazzigare blev det dock inte, ty det afrikanska bandet lirade hissmusik utan dess like. Alltså ni vet, typ onehitwonders från 80-talet i soft fushionstuk. 
De spred sin genre till trots ändå rätt sköna vibbar i kombination med nämnda drinkar och behållningen var framförallt gitarristen och sångaren. Han förde fram vikten av Attityd och Personlighet till (merparten av) övriga bandets överlevnad. Inspirerande var han! (Rätt jättesnygg oxå). Vi är inte bortskämda med "konsert"-influenser härnere kan jag förtälja.

 

Men...det är rätt korkat att sitta här och skita ut ströskrift när det finns bilder på päronbesöket som talar mycket tydligare. 
Tack för att ni kom btw, Kärlek ♥!

 

← Jazzigaste drinken i Abu Dhabi

FANtastisk thai innan ↑



Gissa min?? (Ledtråd: repertoar såklart!;-)


← På väg t hissen

 

Views from 124:e våningen (Byggnaden t v är Hööög från marken)


 

Hur mkt skulle Du ta i timmen för ett fönsterputsarvick?




...de var nog lite rädda ändå, d där päronen ♥ ;-)

 

Favorit(bild) i repris ↑! Och Bye 4 now!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0