En Perfekt Ledig Dag

Okejra. Nån gång får jag väl bjuda på lite Dubban-glam på den här bloggen oxå.
Märk väl att långt ifrån alla lediga dagar (för att inte säga ingen) har sett ut som dagen -fast vilken dag e nånsin någon annan lik egentligen;-)

Vinglade mig i väg till frukosten, en (o)vana jag haft de senaste veckorna som matchar rätt dåligt med min svagaste sida Morgonhumöret, men som ändå ger belöning iform av kalkonkesomackor samt Äggkocken (som fixar das eggs precis i den variant som matchar just din gom). Så efter dagens äggröraspecialare såg jag rätt ljust på livet igen, och det skulle tydligen bli bländande- ty kort därefter plingade Paycheck-smset in :-D.
Det innebär dock alltid en ganska hög frekvens av huvudkli då jag o Pelle får gemensam utbetalning och ska reda ut vem som gjort sig ångerfull till vilket av de 17890321 avdragen. Men! När d e färdigkliat blir man alltid lycklig och Gladast i Emiratet, slänger sig i en taxi och beodrar racerfart till banken. Som ligger i ett shoppingcenter som heter Battuta Mall. Som i sin tur alltid tett sig extremt anspråkslöst i jämförelse med de andra Världens-nånting-shoppingmallsen.
Tills i dag. Jag och taxichauffören pratade liksom inte om samma ingång till Mallen, så vi kom in från en ny sida som jag aldrig sett...

Ja, ni förstår ju själva. Hon som hade tänkt spendera dagen o de sista slantarna på rostiga rakhyvlar och mentostuggummi på nån epilpsiframkallande supermarket, fick plötsligt han den där Shoppingjäveln över sig och flööööög ifrån både Pelle och Tobias fortare än du hunnit läsa klart den här meningen.
Inte alltid slår han till, den där shoppingjäveln. I bland är han gudomligt långt borta och framkallar bara trissess och depptankar i butiksmiljöer. Men när han väl jobbar, då jobbar han fantamig hårt.  
Jag hittade nämligen Min Affär. Nån måste liksom ha måttat mig i sömnen och skräddarsytt hela stället i väntan på att jag blir rockstjärna, finner inget annat svar. (För brudar: www.lechateau.com. Kanadensiskt, tyvärr bara i US, UK, här, Egypten o Saudi än, men den som väntar...)

Jag kan inte räkna antalet förbannelser jag lagt över dagens tyll-krusidullblommor-rosett-flax-trend, det är bara så långt ifrån Lhinan man kan komma! Jag vill ha enkelt med attityd, punkt. (Även om andra såklart kan passa i ovannämnda) Men här skrek alltså plaggen ut mitt namn -överallt. Så jag provade hela typ 10 dyra (men nedsatta, rea här;-)grejer och köpte ALLT. Det har faktiskt aldrig hänt förr. Och efter en otippad Red Curlväska o en annan märkeströja (!!!) i en ännu mer otippad sportbutik, hittade jag inget mer och åkte hem.
Så nu är jag alltså div klänningar, en skinnrock(!!), en stickad tröja, väska, linnen, ett par jävligt snygga kilklackssketchers o massa t-shirts rikare. Kapitalmässigt icke så rik. (Ses på återbetalningsrättegången,CSN..B-).
Dock inte under isen, och Pelle har fått strikta order om utskällningsmanövrar om jag skulle börja yra om S-ordet i samband med Malls-ordet igen. (Fast pålitligheten på honom kan ifrågasättas något sedan han satte i sig Hela min påse med kokosyogurt, en raritet hemifrån som jag i godan tro bad honom förvara för att undvika eget frosseri;-)  

Kan vi inte bara enas om att vi alla nån gång badat i nöjdhet över lyckade inköp-utan den där töntångesten som de flesta tycks få efter att S-jäveln ryckt i en??? Det må vara den tillfälligaste av kickar- självklart- men den existerar likväl i Välmående och måste därför välkomnas- IBLAND- tycker jag. Tyvärr har vi ju byggt vår girighet omkring Konsumtion, och det är inget jag förespråkar utan tvärtom försöker vara Medveten om, inte desto mindre Är jag ett barn av min tid och har valt att leva i den. Så varför ha ångest över något som faktiskt gör Dig Glad för en stund? Det kan mycket väl vara värt en veckas konsumnudlar. Så länge det finns en Medvetenhet, som sagt, och så länge det inte Missbrukas.
Jag är sprudlande glad över min butikslänsning i allafall, och har satt inköpsstopp under njutningstiden av kicken, dvs resterande tid här. Men det var det värt:-).

NÅVÄL. Hemkommen och sönderprovad av Mästerverken blev det plötsligt Dinnertime. Vi fyra resterande musiker hade bokat ett bord på den lokala Italienaren (dvs 4 våningar ner i byggnaden) där man också jobbar med Mästerverk. Sällan har jag smakat sån perfekt al diente pasta!
Jag körde på musslor i vitt vin, vitlök o chili med toast till förrätt, sagolik hemgjord tagliatelle med svart tryffel till varmrätt (efter div Lhinaförhållningsorder;-) o avrundade med en Änglagjord cappuccino direkt från nämnda tillverkares Hemvist. Vattnas fortfarande i munnen trots gravidmage nu:-).

Så nu sitter jag här, nyshoppad o nyäten o nybadad o (snart) nybloggad i min spabadrock på mitt nystädade (!!!) rum och tänker avsluta Den Perfekta Lediga Dagen med hutlöst gripande Requim 4 a dream i distanserande syfteB-). Så mycket mer finns inte att önska i det här läget. Väljer i allafall att Inte önska det som skulle kunna önskas -för sådant finns ALLTID, i alla situationer, om man väljer att jobba på Girighet istället för Njutning. 
Jag hoppas att oavsett vad Du gör eller befinner dig också väljer Njutningen för ett tag, för det finns väldigt mycket därhemma som Du har omkring dig men som inte jag har tillgång till också:-) 


Må Godast så hörs vi snart igen! Mängder med varma (+46 nu, o varmare blirre) Kramar






...så här kunde det sett ut på Battuta Mall, kanske, men det gör d inte, ty detta e Emirates Mall (dit jag brukar åka T/R med bussen för att köpa Häagen Dazs ibland. En nätt liten tur på sammanlagt 2,5 h. Men det är det värt;-P).




Så här kunde det kanske också sett ut, men det gör d tyvärr inte heller, för detta är Dubai Mall-världens s:a Shoppingmall. (Börjar inse att jag nog inte har några bilder på Battuta Mall.)


..till u drop B-)              ...o på La Traviata


My 3 dishes.



För köttälskare (dock ej moi). Österrikisk biff med jordgubbssås.





Och för att balansera ut matorgien något får denna pict avsluta.
Vi satt och drack vin med en helt vanlig stamgäst en dag...
trodde jag, tills det visade sig att han hade ShaquilleONealfötter,dvs sthl 56-60.
Bakom skymtar farsans 42:or.


Bye 4 now :-)!













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0