FÖRTYDLIGANDE...

..över inlägget The Homework, där jag innerligt beskrivit min relation till ST´s = Special Triggers, genom åren. En mångsidigt tjatig resa via cigg->snus->(lite) cigg igen->nikotintugummi->snus och...DÄR tog det abrupt slut i takt med wakeupcallet MAGSCHMERTZEN from hell. 

Det jag vill poängtera är 1.) Mitt budskap med inlägget- Medvetenhet om dessa ST´s.
Vilket jag med tiden sakteliga uppnått och som blev så blixtklart när kroppen började tala.
Denna Medvetenhet är en del av mig nu, och något som jag förhoppningsvis alltid kommer att bära med mig.
Men. 2.) Jag också vet en annan sak- en av få saker jag tror att vi människor faktiskt kan få för oss att vi Vet överhuvudtaget: att allt är under ständig förändring. Allt:-)! Vilket gör Livet både spännande och lite läskigt ibland.
Jag angav alltså aldrig några ST-Löften, vare sig till mig själv eller någon annan- det hade inneburit en ganska stor besvikelserisk, där den hårdast drabbade vore Jag. Så vill jag ju inte jobba!
För jag tror, att det kan vara precis dessa Löften hit och dit, som gör att man åker just Dit igen.
In i Snurret.
Löften innebär ju nämligen de 2 F:en: Förbud, vilket i regel också innehåller Frestelser.
Och vem kan inte skriva under på att dessa är en rätt ostadig faktor för pålitligheten av Löftena?? (Måste vara nån gammal gen från paradisormen som ligger kvar där, men finns gör den likväl.)

Jag står för varje ord jag skrivit, och hoppas verkligen att det ev kan ha satt igång några konstruktiva ST-tankebanor hos någon behövande söt.
Så...med större Medvetenhet i bagaget reser jag vidare i Livet och hoppas att frågetecknen är raka nu:-).

Många Kramar, och vet ni- i natt, eller ja, okristligt tidigt manana, närmare bestämt 05.30-something, kommer systeryster o Ulle ! Underbart!! (Jag erbjöd dem luftballongstur denna gång, liksom lite luftburen variation tänkte jag, men nähäpp, blev diss av den! Så vi kör en vanlig desertsafari istället, troligt bloggvirke nästa vecka. Har ju kört på det djupa spåret ett tag nu, så blir nog bra med lite ytligt traditionell raportering, så jag inte kör fast B-)MEN. Vi får c. Vore onödigt att avge ett sånt Löfte;-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0