Sis-is (systeryster på engelska) & Ulle!

Jag fick ju Celebert igen förra veckan. De va systeryster o Ulle som återigen belönade mig med närvaro i hela 3 dagar:-) Till saken hör att just denna duo stått mig trogen med besök både när jag bodde i Portugal o på Lanzarote. (Resor som jag ibland inbillar mig kan ha delvis inspirerat dem båda till utomlandsjobb sen:-)
Nåväl. That was then and this is Now. Men med referens till tidigare inlägg så är det alltid lika härligt att upptäcka att Känslan mellan människor finns kvar trots åren. Vi förändras ständigt men behåller ändå andan kvar i sammansättningen liksom B-)

Tänkte ju att en Hot Air Balloooon över öknen var på sin plats efter föregående gästs fantastiskt kittlande heli-ride, men det tvärdissades. Även av högre makter såattsäga, eftersom det visade sig vara väldigt inställt under lågsäsong. Det som lyckades kompensera mitt luftburna begär blev istället lite Joya beachclub här på resorten, mkt trevande men ändå otroligt 3vlig shopping i Dubai Mall (världens största såklart, beläget bredvid Kalifa, världens största *****kompex, ni vet B-)lite drinkar o loungegigslyssning på megadesignade Skybar 63e (nummer står för våning)på The Adress, lite sol-och påföggelhäng samt ökensafari. Och inte minst underbart sällskap!Kärlek.
Så nu kommer det m a o snart ett gäng bilder nedan. Och det är blandade sådana, jag lägger även in lite på annat löst fölk jag hittade i min PREDubai-mapp (foton jag tog dagarna innan avfärd) o saknar. (Och det finns massa personer som jag saknar men som inte fanns i mappen, hoppas berörda ändå känner er saknade.)

För det är nämligen så, att nu är det inte jättemycket mer än en månad kvar. Det har liksom sjunkit in i min luftfuktighetsåsande hjärna. Så trots Nuetnjutning är det näst intill omöjligt (och osmart) att stå oberörd av svennebesöken och blicka framåt med omys i ögat- för snaaart får jag ju träffa alla efterlängtade människor som berikar mig! Mina fantastiska vänner o familj-den största orsaken till varför jag inte vill Flytta utomlands (finns dock andra själ också) trots min resekärlek.
Nä, nu vill jag Hem te Värmland. Även om jag så gärna vill klona av mig o befinna mig hos Underbara vänner i hela bananlandet samtidigt och även om jag har 2 andra hjärteplatser, så är det Där jag hör hemma just nu.
Där jag ska landa. Och tro mig, det finns ganska starka belägg för det beslutet-jag har liksom levt i en väska och prövat mig runt i 2 år nu;-) (Observera dock att jag insåg Boplats Hotland redan för ett år sedan, att bo i t ex Dubai har aldrig varit aktuellt.)
Jag tänker börja med lgh.

S Å .............. OM NÅGON VET EN LEDIG HYRESLÄGENHET I KARLSTAD/HAMMARÖTRAKTEN i I HÖST SO LET ME KNOW.
De enda kraven jag har är tre. Bottenvåning (måste kunna öva), icke höghus samt ok område.
I utbyte får hyresvärden en otroligt lojal o skötsam hyresgäst i sina bättre år;-) fri från allt man bör vara fri från enligt de flesta uthyresannonser. Och upphittaren/upphitterskan får min eviga Tacksamhet och en middag som heter Duga. 
Smsa på 00971558101091-billigt- alt maila/facebooka! Lite svårt att styra upp härifrån alls o det blir tält annars (och jag har dessutom tältöverkänsliga gäster som kommer i aug) så Otroligt Tacksam för tips!

I övrigt allt fint. Inte megaluftfuktighet längre, mer ökentorrt med bris och ca 40 grader. Dry day på tisdag-dvs ingen alkoholförsäljning eller livemusik -->DAY OFF AGAIN:-D Bra det för min lilla stämma.
Massa Kramar så länge, må godast o hörs snart, väntar mer besök t helgen o då blirre afrikansk jazzkonsert på Hilton i Abu Dhaaaabi:-)!

Dåså.... återgår vi till bilderna;-)
Club Joya & nattamat @ Ibn
Jebel Ali i bakgrunden, view over Harbour

On da way 2 and @ Dubai Mall (dykare i Mall-akvariet)


Skybar 63, The Adress







@ poolbaren o survivalkit in da desert (=banan, kexchoklad, whiskey o nötter)





Och så lite nostalgi från PRE Dubai-mappen:

(<--hemlaagad pasta!)
(<--MINIkesomackor o GP!!)



SYNS SNART ALLT & ALLA :-D!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0