Araben, OBT & lite hajar igen

Alltså, denna vecka har d hänt så pass mkt att d blir la ett helt fotoalbum här på bloggen. E d ok lr??
Vet inte om jag ska lägga ut bilder på fejjan lr här...blir nog fejjan. Nåväl.
Trots alla mina tidigare Dubban-besök har jag aldrig besökt Burjen på riktigt. Ni vet det där (självutnämnda)
7 stjärniga segelhotellet, som hamnar på mångas näthinna vid Dubaiassociation.
(Förrutom den där första gången då jag o Mallan klädde upp oss o tog taxi till Security där vi gav de mindre små grabbarna ordet Svenskor som insläppsanledning. Det fungerade dock ej.)
Så. Det blev en trevlig rundtur, på denna mustseen-attraktion. Lite fakta: 321 m över havet, 27 sviter- alla 2 plans, hotellet ligger på egen ö, priserna varierar fr ca 10000 SEK-80000 /natt typ...samt inte minst " allt som inte skiner överdrivet i inredningen är av äkta guld"-dvs RAMEN runt Tvn och andra knussligheter.
De har tydligen jazz i skybaren, så återkommer troligen med rapport härifrån senare.


Weird entrance till Skybaren, Burj Al Arab


Fontän och utsikt över de 27 (x2) våningarna. (Kom ihåg att allt guldfärgat som inte glimmar är just det).

Utsikt från Burjen, över Jumeirah Beach hotel och...


...Madinat Jumeirah (Venedigliknande plats med hotell, marknad, klubbar och restauranger osv, omgivet av gondolfyllda kanaler)



Ett sedvanligt dass i en Burj-svit


Vi jobbade ju självklart Royce på hemvägen;-)

...Hem till...
SVITEN på Jebel A- som JAG, allena, som aldrig ens vunnit på bingolotto innan, genom ett mirakel lyckades greppa över natten:-P Detta va UTV (utsikt till vänster)

..o detta UTH

.....inkl egen Badanka.
...dock innebar d efterfestkonsekvenser på BombaySapphirenivåB-)

Märk väl Pelle i tomtedräkt här.

(Har ju blivit totalt diet 7up-addicted- ja, jag måste tydligen alltid ha nån form av last, take it or leave it- o konsumerar troligen hälften av hela hotellets totala veckoimport med ett sådär samvete. Därav satt veckans mest beroenderättfärdigande citat xtra gött, sagt från hjärtat med cigg i munjipan o fet bärs i näven: Alltså Lhina, du vet väl att lightprodukter är bland det mest DESTRUKTIVA man kan jobba med? Rent jävla LIVSFARLIGT.
- Tomten... Guldvarning)


SEN! Blev det finally Oasis Beach Tower i stan. OCH DET SJUKASTE EVER: STAYED IN SAMMA rum som sist jag var här o firade Mallans 30-dag i oktober- 48 vån/50! Hur stor e sannolikheten!!?

Views from my room:




Å från vardagsrummet...

s

Vi hade även förmånen att spendera en av våra lediga dagar på OBT, dvs i "stan". Då skulle d liksom passas på att upplevas. Efter pålitliga experttips spenderade vi  undersökning av hotell Atlantis vattenland. Detta beläget på en av de 3 Palmformaterade öarna längs Dubais kust.
Men antingen har vattenlanden blivit mindre med åren, alternativt Lhinan större o kräsnare, ty vissa attraktioner gick så sakta att fibrerna i rutchbanans kanter utan problem kunde studeras med lupp. Zznark. Det gällde dock inte Shark Attack- stupbanan som dök rätt ner i en bassäng av hajar :-P Lite Scary faktiskt. ME LIKES :-D!
Summan blev ändock en 3vlig dag i nice sällskap av Pelle, Tomten o Krille.
Shark Attacks!



..i de flesta attraktionerna satt vi i en relativt göbbig gummiring, men denna ovan var faktiskt nice, då man även här landade i ett typ av ackvarium (o jag fick möjlighet att babbla med min jiddrarvän The STINGrock igen;-).
NU är vi dock tillbaks i paradiset igen, och jag måste säga borta bra...fantastiskt hotell OBT, men Jebel Ali-lugnet och oas-känslan 40 min från Dubai-hetsen är svårslaget. Må vara artificiellt, men ändock levande. Så fort vi kom hit igen spred sig förnöjsamheten över hela mig (och därmed dessvärre en viss halvångestkänsla över att det inte är så långt kvar nu..vilken otrolig paradox btw- stressnjutning lixom :-D Men jaja..jobbar på det.
Mindful in Metta;-)

Det är här jag ska vara just Nu. Dock måste jag innan avrundning bara säga att, som alltid- perspective is the only way 2 find out ones true values;-D
Saknar er mina Finaste finaste vänner!

Ta hand om er alla, hörs snart igen. (Å denna veckan får Pelle påhälsning av polare från ingen mindre stans än NICELAND, kan bli minst sagt intressant i bemärkelsen ny svensk o dessutom fr finaste Gotland.)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0