HAJSNORKLINGSDAGEN

I dag har Pelle o jag ÄNT-E-LIGEN tagit vår lediga dag till fånga och gjort något av den. Å fyfan va tidigt man fick va framme för att håva in den! Okristliga 06 åkte vi till ett angränsande emirat- Fujeirah-och snorklade i Indiska Oceanen och trakten omkring Oman (landet).
Nu är man trött som en vante men va gör det när vi båda såg HAJ!! Riktigt snabba lirare, lite som i filmen fast utan musik var d;-D Har faktiskt aldrig sett haj under snorklingtur innan.
Och personligen hade JAG även några givande konfrontationer med stingrockan, baracudan o några andra sköningar. (Stingrockan såg dock jävligt sur ut). Men summa summarum- har snorklat vid korallrev o sett en del därunder innan...dvs mina förväntningar var inte eifeltornshöga, men jäklar i havet så överträffade! Med påfyllda energidepåer återvänder vi till vår oas o morgondagen Måndag:-D

Jag slår återigen fast- Att snorkla i kristallklart vatten med bottensikt är som att sväva över ett oändligt vackert HittaNemoland (eller en färggrann seafoodbuffé, beroende på hur hungrig man ärB-).
Ett av få tillfällen i livet när man frivilligt beger sig under ytan utan någonsin vilja upp igen;-D. Ett ord: Fantastiskt.
Glömde ju självklart undervattenskamera så håll till good me d som blev!

Nästa vecka återvänder jag/vi till hotellet jag bodde på i oktober- Oasis Beach Towers i ngr dagar. Fullbokat här.
Vi har även ett troligt besök i Burjen- världens enda (självutnämnda) 7-stjärniga hotell, som jag av ngn outgrundlig anledning lyckats missa besöka under alla mina resor hit.
Så blir en del smaskigt att hålla utkik efter häromkring! Många undervattensinspirerande kramar till Dig tills dess
:-)!
Tröttast i stan efter 2 h sömn (grym dubbelsäng till trots har ja ej fått 100 rätsida på sömnen sen magskiten, tror sängen är placerad i fel vädersträck i rummet, tyvärr) men d finns la Frou Frou i lurarna, vilkar matchar d underbara öknenvyerna (inkl fritt strövande kameler) som gled förbi längs vägen perfekt.

Öken. Me loves.

Utgångspunktshotellet. Relativt ensam i sitt slag i d karga Omaninfluerade bergstrakterna.


Klart vatten som satan.        Härunder bodde HAJEN!

Home sweet home !

Och en P-fågelglidare får helt enkelt sätta P för den här gången.
(JA, den typen av vitsighet har infunnit sig nuB-)
Syns sen!

Kommentarer
Postat av: Malin S

goding - det märks att du mår bra och utforskar - glädje och äventyr i ditt språk :) härligt!!

2011-06-21 @ 20:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0