HD RIP!



DUBAI Financial Centre
Chocolate Chip, Strawberry Cheesecake& Cookies & Cream med mörk chokladsås & rostad mandel.
Upplevelse: -5
Smak: 2 (det var ju ändå HD)
Total: -3

Jag fick en tydlig indikation på att enough is enough denna vecka. Ni vet en sån där hint på farewelltour man känner att svenska 50+sångerskor med hits från 50-talet borde insett i takt med första alkoholgrundade stämbandsknutan. Jag åkte nämligen genom HELA jävla Dubban i rusningstrafik (dvs 1 km= ca 10 min by car) för att ta mig till Dubai Financial Center. Tyckte liksom jag skulle passa på när vi ändå bodde i stan. Vilket skämt.
Efter både utskällning och tillbakatagning av utskällning av taxichaufför (då ja insåg att han faktiskt var på min sida trots allt) landade jag nästan en TIMME och 150 SEK fattigare från startplatsen vid en typ...Häagen Dazs-korvkiosk med ca 7 smaker och HÄRSKEN chokladsås. Å Där trillade liksom poletten ner, ända in på djupet. Jag kan inte spendera hundratals pengar, mil och minuter på HD varje vecka. Tyvärr. Men 4 st blev d iaf, o självklart blir d rapporter om jag råkar snubbla över fler. Eller nåt annat tillsattsfattigt glassföretag av samma kaliber.
Tills dess kommer jag i egosyfte att besöka HD på Emirates Mall för livsnödvändig smaksensation någon gång i veckan.
Det var inte lika kul som gott o därför tog d slut nu ;-)
(Glöm dock aldrig att njuta av glass resten av sommaren, ni heller. Och- HD rules, still;-)

Kommentarer
Postat av: ewa

Men vadå, ska du sluta äta glass? Det går junte! Ben & Jerry's är nästan lika gott som hd. Jag kikar in ibland o läsre lite, fast det är sporadiskt så jag hinner aldrig läsa ikapp. Regn i sverige nu, blåser på bärstad. En helikoptertur över öknen skulle vara en helt fantastisk kontrast.



Hare gôtt! Kram Ääääwa

2011-06-17 @ 23:30:41
URL: http://pysselewa.blogspot.com
Postat av: Lhina Hansson

NÄJ NÄJ NÄJ ffs:-D Läs mitt förtydligande om Löften- d sista ja skulle lova e glassdöd för egen del:-)Rippen står för HD-caféföljetongen här på bloggen, då ja insåg att d landade på en snittsumma om 300 spänn per gång..o eftersom ja aldrig skulle jobba HD-sponsring la ja ner undersökningen B-). Kul att du läser ibland, vi tar en Carli när ja kommer hem tycker ja! Kraam!

2011-06-20 @ 14:43:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0